Waar kan ik het scharniertje van een laptop toets kopen?

Het minuscule pinnetje aan de rechter onderkant is afgebroken waardoor de knop alleen aan de bovenkant vast zit, dus het begint te flapperen als je het indrukt, heel irritant bij het typen. Ik heb geen zin om geld uit te geven om heel het toetsenbord te laten vervangen voor een toetsje. Ik hoef niet eens de toets te hebben alleen het scharniertje zoals bij het linker plaatje. Is er een winkel die dit soort dingen verkoopt, niet een speciaalzaak, maar een winkel die er in de meeste grote steden is. Ik heb ook geen zin om heel Nederland af te reizen voor een toetsje.

Het laptop model is een HP DV7 2140 ED.

Het liefst een normale winkel en geen online winkel, omdat ik dan nog kan kijken of het de goede is en eventueel hulp met het erop zetten etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat soort onderdeeltjes worden helaas niet los verkocht. Je zult het hele toetsenbordje moeten (laten) vervangen.
Als hobbyist is dat vaak best te doen, maar je moet eerst aan een toetsenbordje moeten komen. Op Ebay kun je ze vaak vinden. Succes!
escape
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Dat is echt heel vervelend voor je, met een tientje kom je er niet. Je hebt voor het onderdeel 70 euro nodig, kijk maar:
http://www.replacedirect.nl/product/p0016018-us-toetsenbord-voor-hp-pavilion-dv7-2000-dv7t-2000.html?device_id=3277826
En dan moet je nog handig genoeg zijn om hem te vervangen, maar dat valt wel mee. Als je laat doen, ben je nog meer geld kwijt.
escape
13 jaar geleden
Tja, nogmaals, die onderdeeltjes zijn dus niet in de handel.
Het is echt heel jammer, maar een feit....